Kolejka pod bankomatem i frustracja mieszkańców
Czy bankomat w Jastarni kiedykolwiek będzie działać normalnie? To pytanie coraz częściej pojawia się w rozmowach mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z urządzenia postawionego przez bank Pekao. Placówka bankowa w mieście została zamknięta, a choć w Jastarni działają również bankomaty Euronetu i PlanetCash, to mieszkańcy, którzy zakładali konto w Pekao, przyzwyczaili się do korzystania z usług tego banku. Problem w tym, że częściej jest on nieczynny niż sprawny.
„Bankomat wiecznie nie działa”
Mieszkańcy relacjonują, że urządzenie ulega awarii z zaskakującą regularnością. – „Nie wiem, czy on się psuje, czy go ktoś wyłącza, ale niemal za każdym razem, gdy go potrzebuję, jest nieczynny” – mówi pani Anna, mieszkanka Jastarni.
Bank obiecuje naprawę
Po kolejnej fali skarg, redakcja „Jastarnia Nasze Miasto” wystosowała zapytanie do banku Pekao, pytając o stan bankomatu i ewentualne kroki naprawcze. 12 lutego na miejsce przyjechały dwa busy serwisowe, by doprowadzić urządzenie do używalności. Dziś otrzymaliśmy oficjalną odpowiedź banku:
„Bankomat w Jastarni jest aktualnie serwisowany i w perspektywie najbliższych dni będzie dostępny dla klientów. Przepraszamy za niedogodności, które się z tym wiążą. Kompleksowy serwis jest jednak konieczny, aby zapewnić właściwe funkcjonowanie urządzenia.”
W komunikacie rzecznik banku Paweł Jurek zaznacza, że Pekao zmienia sposób funkcjonowania placówek, kładąc większy nacisk na bankowość mobilną i internetową. Zapytaliśmy również, czy podobny los, jaki spotkał placówkę w Jastarni, może w przyszłości dotknąć oddziały w Helu i Władysławowie.
„Oddziały w Helu i Władysławowie są dla nas ważne i zostały dodatkowo wzmocnione kadrowo. Nie ma planów ich zamknięcia.[…] Ostatnie lata w bankowości przyniosły wiele zmian w sposobie obsługi i modelu funkcjonowania banków. Stale przybywa klientów, którzy sprawy bankowe realizują zdalnie. […] Przy tej okazji zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów zapraszamy do korzystania z naszych zdalnych usług bankowych – bankowości elektronicznej Pekao24 oraz aplikacji mobilnej PeoPay.”
Co dalej?
Nie wiadomo, czy naprawa bankomatu rozwiąże problem na stałe, czy też będzie to jedynie chwilowe łatane rozwiązanie. Bank obiecuje, że urządzenie będzie sprawne w najbliższych dniach.
Czy bank rzeczywiście zapewni sprawne funkcjonowanie jedynego bankomatu w Jastarni? Do tematu będziemy wracać.
Dobra kawa = lepsze artykuły! Jeśli podobał Ci się ten wpis, możesz dorzucić nam symboliczną kawę! 🚀☕
